Creatividad, Información, Producto, Publicidad., Verificación

A02- Gestió de la Informació (Alba Martín)

Activitat 02

6- TeleCinco: Boda de Chelsea Clinton


La creativitat és la funció més important a destacar en aquest petit reportatge del casament de la filla de l’expresident dels Estats Units. Converteixen la vida personal del matrimoni en un producte per a produir publicitat i aconseguir guanys i beneficis.

Tota la informació exposada en aquest reportatge està complementada per imatges (de la filla de Clinton quan era una infant) i vídeo entrevistes a testimonis d’aquesta unió. Se suma al curtmetratge la possibilitat que la filla segueixi els passos del seu pare i comenci una carrera política, fet no constatat, al qual se li atribueix una funció “previsora” (no és del tot certa la informació ja que és només una possibilitat i/o suposició).

7- USA Today: Interactive Pope Benedict XVI


El diari USA Today destaca funcions semblants al reportatge del matrimoni de la filla de Clinton, que és fer del Papa actual un producte gràcies a tota la informació proporcionada d’aquest. Es parla de la funció de creativitat i també de la complementarietat ja que complementen aquesta informació amb moltes fotografies.

El fet que la informació sigui proporcionada per aquest diari, que és fiable, li afegeix credibilitat i confiança , gràcies també a tota la informació proporcionada per aquest.

8- Campofrío: El currículum de todos


En aquest tipus de publicitat apareix una funció preparatòria, ja que darrera d’aquest espot hi ha una llarga feina d’investigació i credibilitat i/o verificació de dades per a crear-lo. Afegeix també una funció de credibilitat. El fet que les persones que anuncien aquest producte siguin famoses és un recurs per a crear confiança en el consumidor i ser més proper a ell, aconsegueix un apropament al públic i el producte arriba millor al seu destí.

9- El Periódico: El precio del tomate


A la notícia de El Periódico es destaca la funció de complementarietat perquè afegeix d’altres formats d’informació a les dades proporcionades que complementen la informació principal.

10- Mad Men


Aquesta sèrie televisiva té una funció tant creativa com preparatòria, per a poder narrar amb un bon fil conductor i arribar millor a l’espectador (atraure a més públic). Darrera aquesta escena hi ha hagut un equip que ha investigat molt sobre la vestimenta –i també en la decoració dels espais en que es desenvolupa cada escena– de l’època en la que està basada aquesta sèrie televisiva i li ha donat elements més realistes, que ajuden a la construcció de la història d’aquesta i ajuda a donar més credibilitat sobre la narració que s’està duent a terme.

11- La Sexta: El Objetivo


Aquest programa, i més específicament en aquesta secció es desenvolupa clarament la funció de verificació i també la preparativa. Per a poder opinar si el tema que s’està tractant, i la informació obtinguda, és o no és falsa cal cercar fonts fiables sobre aquest i constatar tota la informació trobada. Totes les dades han de ser comparades amb d’altres per a arribar a un consens i decidir si la informació és fiable o no.

Anuncios
Estándar

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s