Sin categoría

Activitat iniciada a classe, 9 febrer 2015, a publicar al blog data límit 16 febrer 2015, abans inici de classe

Activitat d’Alba Martín i Aura Martí

  1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció
  • La Bíblia és un exemple de tradició oral que roman des del final del mil·lenni IV aC fins avui. Abans de ser escrita s’explicava de manera oral. Les històries narrades en aquest llibre eren memoritzades i explicades de poble en poble, i així successivament. Fins la invenció de l’escriptura la Bíblia no va ser recollida en històries i escrita. D’una mateix capítol podia haver-hi més d’una versió i és per això que hi ha incongruències i contradiccions dins la Bíblia, perquè la persona que l’explicava de poble en poble podia canviar la seva versió depenent del poble al que anés, ja que la memòria té uns límits i de vegades és complicat recordar la mateixa història fil per randa.
  1. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica

http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/

– Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.

  • Títol: “Futurización tecnológica española”.
  • Dues dades triades: “Espanya 23% Smart TV (per sobre d’Estats Units) i un 71% Smartphones (per sobre de tots els altres països d’Europa). Ens sembla vergonyós que Espanya sigui un país capdavanter en aquest tipus de temes quan una bona part de la població encara viu en condicions ínfimes o quan encara hi ha polítics que s’embutxaquen diners. Per sobre d’això ens sembla malament que Telefónica ho vegi com un fet tan positiu i rellevant.
  1. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.

http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és una enciclopèdia lliure on tothom pot ser-ne editor i té articles en múltiples idiomes i de temes variats.

  • Google: és una empresa. El seu producte més conegut és el motor de recerca de contingut a internet i porta el mateix nom.
  • Youtube: és una plataforma web on tot usuari pot no només veure vídeos sinó que també els pot pujar i comentar. Pot tenir un canal i seguir a qualsevol usuari que en tingui un, però no és necessari per a veure’n.
  • Digg: és una pàgina web principalment de noticies relacionades amb el món de la ciència i la tecnologia.

Posa un titular a aquest vídeo i fes un comentari o valoració personal

  • Títol: “La mal·leabilitat de la informació a internet”.
  • Aquest vídeo comença explicant com trobar informació impresa. Explica que és molt difícil i que es requereix l’ajuda de professionals per trobar-la. Això canvia amb internet. Pensem que és molt import no oblidar el fet que qualsevol pot editar la informació. No té forma material i per tant no hem de prendre com a cert tot allò que llegim a internet.
Anuncios
Estándar

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s